درباره وبلاگ


هدف و انگيزه من از راه اندازي اين وبلاگ ايجاد دريچه و روزنه اي براي برقراري ارتباط با ساير علاقه مندان به اين علم جذاب و شيرين بوده است. از پيشنهادات و انتقادات شما عزيزان خوشحال مي شوم و آماده دريافت مقالات و مطالب جالب شما عزيزان هستم تا با اسم خودتان در اين وبلاگ درج کنم.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلیمرایران و آدرس polymeriran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





پلیمرایران
مقاله/پروژه/جزوه




 

کامپوزیت چیست؟

 

 

 

 

 

 

کامپوزیت ها موادی هستند که از دو قسمت تشکیل یافته اند که میکروسکوپی و غیر قابل حل در یکدیگرند. دریک تقسیم بنید کلی می توان کامپوزیت ها را به دو دسته ی طبیعی و پلیمری تقسیم کرد:

 

 

 

 

 

1) کامپوزیت های طبیعی: مانند چوب، تخته های چندلایی و بتن، این دسته از کامپوزیت ها از گذشته مورد استفاده مهندسین عمران بوده و هستند. 

 

 

 

 

 

2) کامپوزیت های پلیمری: انواع مواد مصنوعی مرکبی هستند که امروزه طیف وسیعی از آنها موجود است. این مواد از اجزایی تشکیل شده اند که از لحاظ مکانیکی، رفتار مجزایی دارند ولی ماده کامپوزیت حاصل میتواند خواص متفاوتی نسبت به مواد تشکیل دهنده خود داشته باشد. 

 

 

 ساختار کامپوزیت های FRP :

 

   مواد مرکب پلیمری نوع مصنوعی مواد کامپوزیتی هستند، این مواد بصورت ترکیبی از دو ماده فیبر و ماتریس هستند. فیبرها که خد از جنس های گوناگون می باشند به صورت منظم و یکنواخت و یا به صورت غیر منظم و پراکنده در محیط ماتریس قرار می گیرند. در کامپوزیت های FRP، الیاف بسیار مقاوم که وظیفه ی باربری ماده ی مرکب را بر عهده دارد. در نقش فیبر و چسب یا رزین که وظیفه ی نگهداری الیاف در کنار هم را بر عهده دارد در نقش ماتریس ساختار کامپوزیت را تشکیل می دهند.



ادامه مطلب ...


جمعه 27 بهمن 1391برچسب:کامپوزیت چیست؟,کامپوزیت, :: 15:1 ::  نويسنده : محمد شکری

صفحه قبل 1 صفحه بعد